به گزارش روابط عمومی سازمان تات، در این نشست، سیداسحاقی با تأکید بر ضرورت تحول کیفی در آموزشهای روابط عمومی، از آغاز برنامه منطقهبندی استانی برای هدفمندسازی آموزشها خبر داد و گفت: «منطقهبندی استانها، زمینهساز نیازسنجی دقیقتر، طراحی آموزشهای تخصصی و حرفهای، و ارتقاء کیفیت عملکردی فعالان روابط عمومی در اقلیمهای متفاوت کشور خواهد بود.»
وی همچنین با اشاره به برنامهریزی برای پایش کیفی فصلنامهها و نشریات سازمانی، بر لزوم ارتقاء طراحی، محتوا و میزان اثرگذاری این رسانهها در جامعه هدف تأکید کرد و افزود: «نشریات و رسانههای داخلی باید بیش از گذشته به جایگاه حرفهای خود در تبیین دستاوردهای سازمانی و ارتباط با افکار عمومی دست یابند.»
مدیرکل روابط عمومی تات با اشاره به اینکه هویت ترویج کشاورزی باید برای جامعه هدف شناخته و تثبیت شود، گفت : روابط عمومی سازمان در خدمت تقویت جایگاه ترویج کشاورزی است
وی، همافزایی و مشارکت فعال مدیران روابط عمومی مؤسسات، مراکز و مدیریتهای ترویج استانی را ضرورتی انکارناپذیر در مسیر کیفیسازی فعالیتهای اطلاعرسانی عنوان کرد و گفت: «روابط عمومیها بازوان اجرایی اداره کل در سطح کشور هستند و نقش محوری در تحقق راهبردهای کلان سازمان دارند.»
مهندسی پیام و رسانه؛ ضرورتی در شرایط امروز
سیداسحاقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت «مهندسی پیام و رسانه» در شرایط خاص کشور، اظهار داشت: «در دنیای امروز، مدیریت محتوا و نحوه روایتگری، نقشی تعیینکننده در اقناع افکار عمومی دارد. روابط عمومیها باید با بهرهگیری از اصول علمی ارتباطات و تولید محتوای هدفمند، در روایت مؤثر دستاوردها، پاسخ به شبهات، و هدایت افکار عمومی به سوی واقعیتهای علمی و میدانی، حضوری پررنگ و فعال داشته باشند.»
وی با تأکید بر بهرهگیری از ابزارهای نوین ارتباطی، هوش مصنوعی و رسانههای دیجیتال، افزود: «پیام اثربخش، پیامی است که متناسب با مقتضیات فرهنگی، روانی و رسانهای مخاطب طراحی شده باشد. این مسئله در شرایط حساس فعلی کشور، اهمیتی دوچندان دارد.»
تقدیر از فعالیتهای رسانهای در ایام جنگ ۱۲ روزه
مدیرکل روابط عمومی سازمان تات همچنین با قدردانی از فعالیتهای روابط عمومی مؤسسات و مراکز استانی در ایام ۱۲ روزه جنگ تحمیلی اخیر، گفت: «در این مدت، هیچگاه فعالیت رسانهای تعطیل نشد و سازمان تات با رویکردی جهادی، حضور فعال محققان، تلاشهای میدانی و دستاوردهای علمی را بهخوبی به جامعه معرفی کرد. این حضور پررنگ در شرایط بحرانی، بیانگر رسالت رسانهای مجموعه تات است.»